Toimumiskoht
Esinejad
Tutvustus
Leedust pärit hinnatud pianisti Lukas Gedvilase soolokontsert Arvo Pärdi Keskuses esitleb klaverit kui tõeliselt mitmekülgset ja paljude võimalustega pilli. Beethoveni klaverisonaadi teine osa toob esile instrumendi potentsiaali ooperliku muusika esitamiseks – siin parodeerib Viini klassik Itaalia ooperi efektseid kadentse, kaunistusi ning bel canto elemente. Chopini kuulsas barkaroolis võib aimata helilooja sümpaatiat ooperliku stiili vastu, lisaks on see aga ka särav näide iseäranis klaveripärasest muusikast, mis väljendub nii pianistlikus tehnikas kui ka erilaadsetes väljendusvõimalustes ja kõlas. Kava lõpetav Maurice Raveli barokiaegse prantsuse süidi vormis teos „Couperini haud“ näitab veenvalt, et algne sooloklaveri versioon ei kõla sugugi vähem mõjusalt kui hilisem seade orkestrile.
Lukas Gedvilas on võitnud grand prix rahvusvahelisel konkursil „Kaunas Sonorum“ Leedus (2019), I koha rahvusvahelisel klaverikonkursil „Resonances“ Prantsusmaal (2018) ning I koha Nijolė ja Jonas Dėdinai stipendiumikonkursil Leedus (2021). Pianist on mainekas ansamblipartner ning teeb koostööd mitmete koosseisudega. Gedvilas on lõpetanud Leedu Muusika- ja Teatriakadeemia bakalaureuseõppe ning omandanud kiitusega magistrikraadi Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias prof Ivari Ilja juhendamisel.
Kava
Ludwig van Beethoven (1770–1827)
Klaverisonaat nr 16 G-duur op. 31 nr 1
Fryderyk Chopin (1810–1849)
Barkarool Fis-duur op. 60
Maurice Ravel (1875–1937)
„Couperini haud“ („Le tombeau de Couperin“) M. 68