9. juunil avanev kaasaegse kunsti festival Documenta toob külastajate ette mitmekülgse ja muljetavaldava programmi, sealhulgas Kanada päritolu kunstnike Janet Cardiffi ja George Bures Milleri kunstiprojekti „Forest” (“Mets”), milles kõlab Arvo Pärdi „Nunc dimittis”.
Saksamaal Kasseli linnas 1955. aastal alguse saanud ning iga viie aasta tagant toimuv Documenta on üks Euroopa mõjukamaid kaasaegse kunsti sündmusi, mis on võrreldav Veneetsia ja Manifesta biennaalidega. 100 päeva kestval ja sealt ka oma hüüdnime „100 päeva muuseum” saanud rahvusvahelisel festivalil osaleb kunstnikke kõikidelt kontinentidelt, kuid nende tööd Documental on enamasti seotud just konkreetse festivalikohaga.
Cardiffi ja Milleri heliprojekti toimumiskohaks on Aueri parkmets Kasselis. Puude varju paigutatud kõlarite abil luuakse metsas toolidel istuva publiku ümber pooleks tunniks eriline heliväli, milles kuulaja liigub mööda järjestikuseid stseene kui unenäos.
Projektis kasutatakse vana Ambisonics-nimelist surround-heli tehnoloogiat, mille töötas 70ndatel välja Inglise matemaatik Michael Gerzon. Helid salvestatakse erilise mikrofoniga ja töödeldakse, tekitamaks kuulajas tunde, nagu oleks ta ise nende sündmuste keskmes, mida ta kuuleb (näiteks mööda marssivad sõdurid ja plahvatavad pommid).
Arvo Pärdi “Nunc dimittis” kõlab kunstiprojektis Eesti Filharmoonia Kammerkoori ettekandes ning pala konkreetne esitus on salvestatud ja miksitud just selle projekti tarvis.
100 festivali päeva jooksul oodatakse Documentale enam kui kolmveerand miljonit külastajat (2007. aastal külastas festivali 765 000 inimest), mida on pea neli korda enam kui Kasseli linnas elanikke (195 000).