Toimumiskoht
Esinejad
Carlos Martínez Domingo (kitarr)
Tutvustus
Une ja ärkveloleku ning puhkuse ja surma vaheline pingeväli on inspireerinud paljusid heliloojaid lääne muusikaloos. Siinse kontserdi valikus on teosed klavessiinile ja kitarrile, mis puudutavad neid eksistentsiaalseid teemasid varjamatult või lähenevad neile vastandmõistetele vihjates. Esindatud on nii varajane muusika kui ka 20. sajandi teosed – muusika perioodidest, mida võib pidada kitarri- ja klavessiinimuusika õitsenguajaks.
Kontserdi esimeses osas kõlab renessanss- ja barokkheliloojate looming. Avaloona tuleb esitusele inglise helilooja John Dowlandi laul – algselt kirjutatud häälele ja lautole –, mis räägib piiridest une ja surma vahel. Järgnevad kaks teost inglise virginaalimuusika heliloojatelt Giles Farnabylt ja Orlando Gibbonsilt. Saksa meistrite Jakob Frobergeri ja J. S. Bachi süidid sobivad käesoleva kontserdi teemaga oma intiimsuse, sisekaemuslikkuse ja müstilisuse poolest. Kontserdi esimese poole lõpetavad kolm pala barokiajastu Prantsusmaalt, François Couperini hällilaul, Jean-Baptiste Forqueray teos „La Sylva“ ja ning üks karakterpala Jean-Philippe Rameau’lt.
Kava teine pool keskendub 20. sajandi klavessiini- ja kitarrimuusika olulisimatele teetähistele. Hispaania helilooja Frederic Mompou hällilaul „Cuna“ on tugevaid mõjutusi saanud müstitsismist, Manuel de Falla leinaood aga saanud inspiratsiooni Debussy klaveripalast „Õhtu Granadas“. Neile järgneb rahutu ning painajalik „Passacaglia Ungherese“ György Ligetilt ning kava lõpetab Benjamin Britteni nokturn, mis on inspireeritud John Dowlandi lautolaulust „Come, heavy sleep“.
Kava:
John Dowland (1563–1626)
Come, heavy sleep
Giles Farnaby (1563–1640)
Giles Farnaby´s Dream
His Rest
Orlando Gibbons (1583–1625)
Pavaan
Jakob Froberger (1616–1667)
Süit nr 10 a-moll, FbWV 610
Johann Sebastian Bach (1685–1750)
Prelüüd süidist c-moll, BWV 997
François Couperin (1668–1733)
Le Dodo, ou l’amour au Berçeau
Jean-Baptiste Forqueray (1699-1783)
(sdn Antoine Forqueray)
La Sylva
Jean-Philippe Rameau (1683–1764)
L’Egyptienne
Frederic Mompou (1893–1987)
Suite Compostelana
Cuna
Manuel de Falla (1876–1946)
Homenaje. Pour le tombeau de Claude Debussy
György Ligeti (1923–2006)
Passacaglia Ungherese
Benjamin Britten (1913–1976)
Nocturnal after John Dowland, op. 70