Oktoobri alguses toimus Arvo Pärdi Keskuses tähelepanuväärne sündmus. Ühe tavalise sügispäeva hommikul tõi kuller keskusesse parajalt raske paki, mille avamisel tuli lagedale hulgaliselt ümbrikke ning üks kõvaketas. Lähemal uurimisel selgus, et tegu on nii füüsilise kui ka digitaalse pildimaterjaliga. Pakk oli saadetud Austriast ning selle lähetajaks Eric Marinitsch.
Laiemale avalikkusele on ehk teadmata, et Arvo Pärdil pole kunagi olnud teda esindavat nn agentuuri. Kõik on toimunud Viinis asuvas kirjastuses Universal Edition, kus Arvo Pärdi muusikaga on 1990. aastate algusest tegelenud Eric Marinitsch. Tema kaudu käib suhtlus nii helilooja ja kirjastuse vahel (partituuride trükkimine jms) kui ka helilooja ja muu muusikamaailma vahel.
Arvo Pärdi ja Eric Marinitschi suhe on tasahaaval kasvanud ning saavutanud loomingulise partnerluse, vastastikuse mõistmise ja usalduse. Siinkohal peab esile tõstma just Marinitschi rolli, kes on siiralt huvitatud Pärdi muusikast ning kes Pärdi esindajana on ära tabanud tema muusika vaimsuse.
On hästi tuntud tõsiasi, et heliloojale on väga tähtis osaleda oma teoste esiettekannete ettevalmistamise protsessides. Eric Marinitsch helilooja saatjana on osanud hinnata proovides toimuvat ning jäädvustanud hetki täis loomingulist sädet.
Materjalide hulgas on kokku 6924 ühikut fotosid ja videosid aastast 1997 kuni tänapäevani. Nende hulgas leidub pildilisi dokumente selliste teoste nagu „Kanon pokajanen“, „Como cierva sedienta“, „Cantique des degrés“, „Cecilia, vergine romana“, „Lamentate“, „In principio“, „L’abbé Agathon“, „La Sindone“, “These Words …“, Sümfoonia nr 4 „Los Angeles“, „Adam’s Lament“, „Swansong“ esiettekannetest ja muudest olulistest sündmustest.
Tegemist on väga väärtusliku materjaliga Arvo Pärdi elu ja muusika uurimisel. Eric Marinitschi kollektsiooni saabumine paneb aluse Arvo Pärdiga seonduvate materjalide erakogude talletamisele Arvo Pärdi Keskuse arhiivis.